Tselluliidist ja sellest, millised on võimalused tselluliiti vähendada või ravida, on räägitud päris palju. Alustades toitumisest, liikumisest, erinevatest kreemidest, sukkadest, mähistest, masaažidest, lõpetades erinevate aparaatidega.

Käesoleva aasta mais avaldati teaduslik ülevaade, kus hinnati erinevate tselluliidivastaste meetodite teaduslikult tõendatud efektiivsust tselluliidi vähendamisel.

Avaldatud analüüs käsitles erinevatest vahenditest mehhaanilist stimulatsiooni (masaaži), akustilise laine ja raadiosageduslikke tehnoloogiaid, laser- ja valguspõhiseid seadmeid aga ka toidulisandite ning survesukkade efektiivsust. Vaatamata sellele, et erinevate mehhaanilise stimulatsiooni puhul võis märgata teatavat tselluliidiilmingute ja reite ümbermõõdu vähenemist, hinnati mehhaanilise stimulatsiooni efektiivust tselluliidi raviks ebaselgeks. Ka raadiosageduslike tehnoloogiate efektiivus jäi käsitletud uuringutes madalaks.

Uuringus analüüsiti erinevaid toidulisandeid, mis sisaldasid kas kofeiini, retinooli või erinevaid taimeekstrakte. Vaatamata sellele, et toidulisandite tarbimisel vähenes nii kaal kui ümbermõõdud, olid tulemused tselluliidi vähenemise osas vastuolulised – oli uuringuid, milles täheldati tselluliidi vähenemist aga ka neid, kus märgatavat tselluliidi vähenemist ei esinenud. Enamus uuringutest viitasid siiski, et toidulisandite puhul tselluliidi ravi efektiivsus puudus või esines ebaolulisel määral. Analüüsis hinnati ka tselluliidivastaste survesukkade tõhusust käsitlevaid uuringuid, ning leiti, et tselluliidivastase kreemi ja sukkade kooskasutamisel võis märgata teatavat tselluliidi paranemist.

Mõnevõrra positiivsemaid tulemusi leiti akustilise laine tehnoloogia ja minimaalselt invasiivse (1440nm) laserite puhul. Akustilise laine tehnoloogia puhul leiti tõestatud efektiivsus kolmes uuringus seitsmest, kahes uuringus seevastu ei õnnestunud olulist efetiivsust kindlaks teha. Uuringu autorid leidsid, et vaatamata täienavate uuringute vajadusele on antud tehnoloogia puhul olemas tõendeid, mis viitavad selle heale efektiivsusele tselluliidi ravis. Lasertite- ja valguspõhiste lähenemisviiside puhul ei saa väita, et kõik laserid on tselluliidi ravis ühtviisi efektiivsed. Mitteinvasiivsete pikaimpulsiliste laserite ja ka infrapunaaparaatide puhul olulist tselluliidi vähenemist ei täheldatud. Seevastu minimaalselt invasiivsete (1440nm) laserite puhul leiti tselluliidi vähenemisele positiivne efekt.

Nagu selgub ka uuringutulemustest, ei ole kahjuks olemas „kiiret ja tõhusat“ vahendit võitluses tselluliidiga ning teaduslikud tõestused tselluliidi raviks on siiani nõrgad. Kaubandusest leiab küll kõikvõimalikke kreeme ja vahendeid, mis üritavad vähendada tselluliidi teket, kuid teevad seda kahjuks kas tavaliselt lühiajaliselt või ebaefektiivselt. Teatud tõendeid tselluliidi efektiivseks raviks võis leida akustilise laine tehnoloogia ning minimaalselt invasiivse (1440nm) laserite kasutusel.

Tselluliidi vähendamisel ei piisa vaid massööri juures käimisest ega loota ainuüksi erinevate protseduuride tõhususe peale. Oluline on muuta ka oma elustiili – see tähendab tasakaalustatud toitumist, rohket liikumist ning stressi maandamist!

Vaata üle oma elustiil – hoolitse selle eest, et:

  • • toituksid tervislikult! Menüüs olgu piisavalt puu- ja köögivilju ning kiudaineid;
  • • jooksid piisavalt vett;
  • • liiguksid regulaarselt – see aitab hoida lihased toonuses ning luud tugevad;
  • • säiliks normaalne kehakaal (suur kaalu kõikumine tõstab tselluliidi tekke tõenäosust);
  • • ei kannaks pidevalt liiga kitsaid riideid;
  • • ning ära suitseta!

Toidulaual asenda kiired süsivesikud, suhkur ning transrasvad täisteratoodete, rohkete antioksüdantidega ning hoolitse, et saad ka asendamatuid rasvhappeid.

Sinu organismi toetavad:

  • • köögiviljad – eriti rohelised lehtköögiviljad (lehtkapsas, kapsas, lehtsalat, brokkoli, spinat, aga ka tomat, lillkapsas, paprika);
  • • muna ja kaunviljad;
  • • pähklid (kreeka pähklid);
  • • seemned (chia seemned);
  • • kala ja linnuliha;
  • • marjad (mustsõstar, granaatõun, vaarikad, maasikad, kirsid, murakad);
  • • puuviljad (õunad, tsitruselised, kiivi, mango, mandariinid);
  • • roheline tee;
  • • vürtsid (cayenne´i- ja tsillipipar).

  • Tselluliidi teket ning edasi arenemist aitab vähendada kõige püsivamalt eluviisi muutmine – nii toitumine kui liikumisharjumuste parandamine. Naha tervise ja elastsuse tagamiseks söö iga päev vikerkaarevärvides puu- ja köögivilju, joo piisavalt vett ning ära unusta iga päev kasvõi 30 minutit liikumist!

KASUTATUD KIRJANDUS:

Stefanie Luebberding, N.K., Neil S. Sadick, Cellulite: An Evidence-Based Review. Am J Clin Dermatol, 2015.